Tayar pancit..

Semalam hari Ahad. Rehat kul 12.15tghari. Aku keluar awal dari opis nak hantar biskut pada customer. Reverse je keta, dengar bunyi kat tayar belakang semacam jer… Ah, jap lagilah tengok.
Pas hantar biskut, balik ke kereta… argghhhh!!! Tayar pancit!

Call husband aku. Maklum kat dia. Pas tu aku keluar g stesyen minyak terdekat. Arggghhh!!! Mula rasa panas hati. Rosak pulak pam angin tu. Aku drive perlahan-lahan g stesyen minyak satu lagi. Mujurlah dekat2 jer stesyen minyak nih ngan opis aku.

Mula2 aku terus jer tekan muncung pam angin tu kat tayar.. eh..nape macam tak masuk angin jer. berhenti jap..aku belek2 kat pam. Ade butang untuk tayar kempis. Terus tekan butang tu. Oo..gitu rupenye..hehehe..lawak pun ada.. dah penuh angin tayar tu, terus aku cepat2 g kedai tayar kat seberang jalan. Dia tampal..charge RM5. Lega..Alhamdulillah!

Terus drive balik rumah… Teringat cerita kawan seopis aku. Tayar dia pancit, tp kerana terlalu harapkan suami dia tak berani g tampal sensorang. Mujurlah aku tak masuk golongan perempuan macam tu… Mujurlah aku belajar jugak sikit2 hal kereta…

Apepun ilmu tu penting. Bukan setakat tau guna tapi kena gak ade sikit2 ilmunya.. kalau tak maunya mati kering harapkan orang lain…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s